Review - Royals van Rachel Hawkins

08-10-2018

Wat nou, als je geen zin hebt in een zwaar boek maar ook geen trek hebt in een boeren roman? Dan ga je over op een Young Adult boek! Ik heb dit genre al heel lang geleden achter mij gelaten, maar toen ik de achterkant van dit boek las, wilde ik het toch graag lezen! Waarom? Omdat ik zin had in een makkelijk boek én omdat ik dol ben op verhalen met royals erin!

Het verhaal:
Daisy Winters is een doodgewone Amerikaanse tiener met een simpel baantje bij de Walmart. Zoals elke andere tiener heeft zij zo haar probleempjes, maar haar grootste 'probleem' is haar zus die op het punt staat om te gaan trouwen met de kroonprins van Schotland! Omdat Daisy als 'de zus van' ook wel eens in de roddelbladen terecht komt wordt besloten dat Daisy een zomer in Schotland moet gaan doorbrengen. Daar heeft ze natuurlijk totaal geen zin in, nu moet ze haar eigen vakantie naar de Keys afblazen. Eenmaal in Schotland loopt alles totaal niet zoals het zou moeten; Daisy ontmoet daar Miles, een vriend van de jongste broer van de kroonprins. Miles zou Daisy onder zijn hoede mee moeten nemen, maar door toedoen van de broer van de Kroonprins beland zij steeds in schandaal na schandaal...

Wat een lollig boek, een echt 'feelgood' verhaal. Beetje voorspelbaar, zoals elke YA, maar toch heb ik me prima vermaakt. Het verhaal is erg grappig, meer omdat Daisy wordt neergezet als een echte Amerikaanse rebel. Ze trekt zich weinig aan van de regels van het hof en door onhandige dingen komt ze steeds weer in een bizarre situatie terecht. Maar meer dan grappig is het ook niet. Het is geen origineel verhaal, er zijn vele boeken en verhalen zoals deze (een beetje dertien-in-een-dozijn). Het is een leuk verhaal, leuk geschreven maar ik zou het boek niet direct aanprijzen of bejubelen. Voor wie dus net als ik zonder diep na te denken een boek zou willen lezen én ook gek is op verhalen over royals is het een prima boek. Oh ja; en als de boeken van Kyra Cass (de selectie) mooi vind, dan is dit wel echt het boek voor jou!

Rachel Hawkins is een Amerikaanse schrijfster die zich voornamelijk richt op Young Adults.

©2018 MyBookNerdLife - M. van Es
Mogelijk gemaakt door Webnode