Review: Reddende Engel van Katie Fforde

10-09-2018

Struin een boekenbeurs af (Boekenfestijn; echt HEEL veel nieuwe boeken) en kom terug met een aantal leuke pocket boekjes waardoor 'Reddende engel' van Katie Fforde. Katie is één van de Roman auteurs die ik altijd lekker weg vind lezen en dus hoog tijd om deze pocket soldaat te maken!

Het verhaal:
Genevieve 'Jenny' Porter is een ZZP'er die als 'Virtueel assistente' bij diverse klanten aan de slag is. Ze woont in Londen, samen met vriend Henry en vind het thuiswerken helemaal prima. Totdat een van haar clienten haar vraagt om naar Schotland te komen om een onderzoek uit te voeren bij een fabriek....
Jenny vertrekt naar Dalmain House en krijgt daar al snel te maken met het strenge hoofd van de familie; de oude dame Dalmain. Zij woont in Dalmain house samen met haar dochter Felicity en zoon Philip. Philip leid de Fabriek van de familie Dalmain, maar al gauw blijkt dat hij de fabriek en zijn medewerkers in de steek heeft gelaten; het is één grote puinhoop en het lijkt erop dat de fabriek moet gaan sluiten. Jenny neemt het eigen hef in handen en gaat proberen een oplossing te vinden voor de aanstaande sluiting. Ondertussen sluit zij ook nog is vriendschap met Meggie én valt ze voor de charmes van Ross Grant.. maar hoe moet het dan verder met Henry?

Toen ik begon aan dit boek had ik erg veel moeite om in het verhaal te komen. Het heeft even tijd gekost om te begrijpen waar het verhaal om ging, ook omdat de inleiding vrij kort was. Toen ik eenmaal in het verhaal gekomen was, verslond ik de pagina's en hervond ik het plezier die ik bij alle boeken van Katie heb. Dit is dan ook de reden waarom het boek 'maar' 3 sterren van mij krijgt. Enerzijds was het een leuk verhaal die een heerlijk romantisch tintje had (ik waande mij echt in Schotland) en aan de andere kant baalde ik dat ik er meer moeite mee had om in te komen. Dit ben ik namelijk niet van deze schrijfster gewend. Het verhaal zelf vond ik grappig, romantisch met een tikkeltje ouderwetsheid erin. Binnen een dag had ik het boek al uit, dat zegt misschien ook al wel genoeg! 

Katie Fforde is een bestseller auteur die met elk nieuw boek elke keer weer in Engeland hoog in de boeken lijsten terecht komt.

©2018 MyBookNerdLife - M. van Es
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin