Review - In naam van de vader van Linda Jansma

25-09-2018

Dit boek had ik op internet gezien en ik besloot deze e-book te kopen omdat er best wel positieve reacties op kwamen. Ik heb wel eens vaker boeken van Linda Jansma gelezen en had dus hoge verwachtingen!

Het verhaal:

Het verhaal draait om de familie van Foreest, een machtige familie met duistere geheimen. Francis van Foreest is het hoofd van het gezin en een bekend advocaat. Hij woont in Laren met zijn vrouw Renee en zoon Ties. Maar ondanks dat het lijkt dat het gezin van Foreest een perfect leventje heeft, is er van alles aan de hand. Zijn vrouw Renee, begint een affaire met zijn zwager, zoon Ties verhandeld drugs en is vrienden met de zoon van een grote crimineel en ook Francis zelf is geen heilig boontje. Ook hij heeft een geheim die maar moeilijk te verbergen valt....

In het boek maak je ook kennis met de andere familieleden van Francis: broer Matthijs die een seksclub heeft, broer Julian die ook advocaat is, zijn zus die getrouwd is met een acteur én het opperhoofd van de familie; Ernst van Foreest. Wat ik goed vond aan dit verhaal is dat het verhaal een totaal andere wending had als dat ik zelf had verwacht. Met dit soort Nederlandse thrillers is het einde vaak wel te raden. Dat had ik dus met dit boek niet en dat verraste me! Linda Jansma heeft een verhaal geschreven die misschien niet echt mega spannend was, toch boeide het mij wel en wist het me mee te trekken tot aan het einde. Ik heb het boek in 4 delen gelezen en elke keer was er toch wel een reden om verder te lezen. De schrijfstijl van Linda Jansma is prettig en goed te begrijpen. De hoofdpersonen in het verhaal zijn herkenbaar en je kunt je door bepaalde emoties in het verhaal goed inleven in de situatie van de desbetreffende persoon. Dit boek krijgt 4 sterren; puur voor het verrassende einde en de gemakkelijkheid van lezen.

Linda Jansma Jansma schrijft Nederlandse Thrillers die altijd hoog gewaardeerd zijn. Haar boeken zijn gebaseerd op waargebeurde verhalen met een maatschappelijk thema.

©2018 MyBookNerdLife - M. van Es
Mogelijk gemaakt door Webnode