Review - Het reservaat van Liselotte Stavorinus

10-09-2018

Het Reservaat van Liselotte Stavorinus kwam ik tegen bij de kringloopwinkel. Ik had namelijk nog nooit van deze schrijfster en/of het boek gehoord. Omdat de achterflap mij enigszins boeide heb ik deze meegenomen en ben ik hem gaan lezen tijdens mijn  vakantie in Limburg.

Het verhaal:
Jessica heeft voor langere tijd in Curaçao gewoond als ze voor haar man en zijn werk weer terug moet naar Nederland. Jessica en haar gezin komen te wonen in een chique wijk die 'Het reservaat' genoemd wordt. Jessica heeft moeite om te aarden in Nederland maar al gauw raakt ze bevriend met Amanda Voorbach, de vrouw van een bekende TV producer. Jessica wordt geïntroduceerd in de wereld van Amanda en haar man, maar al gauw komt zij erachter dat de vriendschap met Amanda en haar 'clique' een wereld van bedrog is. Er gebeuren vreemde dingen en Jessica begint zich af te vragen of Amanda wel zo eerlijk is en of dit wel echte vriendschap is...

'Het reservaat' krijgt van mij 3 sterren omdat het een heerlijk makkelijk leesbaar boek is. Het verhaal is erg voorspelbaar, je kunt eigenlijk wel raden waar het verhaal heen gaat, maar dit maakt het geen slecht boek. Het is goed leesvoer voor als je op vakantie bent en iets makkelijks te lezen wil. Het verhaal zelf zit leuk in elkaar en ik kon me goed verplaatsen in de hoofdpersoon van het boek. Liselotte Stavorius gebruikt goed begrijpbare woorden en zinnen. Ik had wel graag gezien dat het boek wat spannender in elkaar zat, maar ben niet echt teleurgesteld dat dit niet het geval was. In mijn ogen was het echt een combinatie van een Chicklit over het Gooi en een vrouwenthriller. Geen hoge score, maar wel een leuk boek om door te geven.

'Het reservaat' is het debuutboek van Linda Stavorinus. Ze werkt als tekstschrijver en communicatie adviseur en woont in Blaricum.

©2018 MyBookNerdLife - M. van Es
Mogelijk gemaakt door Webnode