Review: De sekte van Mariette Lindstein

28-08-2018

De Sekte van Mariette Lindstein was mij in de eerste instantie nog totaal niet opgevallen, totdat mijn lieve Vriendin W mij op dit geweldige boek attendeerde...

Dit boek heeft mij vanaf de eerste seconde in zijn greep gehouden. Wat een heerlijk boek! Vanaf de eerste pagina kon ik niet meer stoppen met lezen. Het boek telt meer dan 300 pagina's, maar had ik zo uit. Conclusie: je wil alleen maar meer!

Het verhaal:
Sofia Bauman is net afgestudeerd van de Universiteit als ze op een lezing kennis maakt met de New-Age beweging 'ViaTerra' die geleid wordt door Franz Oswald. Door het enthousiasme van Franz raakt Sofia gefascineerd door deze beweging en krijgt ze zelfs een baan aangeboden op het landgoed van 'ViaTerra'. Vol goede moed vertrekt Sofia naar het landgoed, maar eenmaal daar komt ze er al gauw achter dat dit geen lifestyle, maar een sekte is. Sofia werkt zich op tot Franz' persoonlijke assistente, maar moet moedeloos toekijken hoe hij zich voor de buitenwereld toont als een charismatische leider, maar in werkelijkheid een tiran blijkt te zijn. Helaas voor Sofia is het dan al te laat, ontsnappen is niet meer mogelijk....

Mariette Lindstein woont in Halmstad, Zweden en heeft vanaf haar 19e jaar zelf in een sekte gezeten. In 2004 wist ze daar eindelijk van de ontsnappen, echter wel onder dramatische omstandigheden. Door middel van haar eigen verhalen en ervaringen is dit boek tot stand gekomen. Overigens is het verhaal zelf niet op de waarheid berust, maar is wel een goed beeld van hoe het er aan toe kan gaan bij een sekte. Tevens geeft Mariette nu zelf ook lezingen over de gevaren van een Sekte.
Inmiddels is ook haar tweede boek; 'De Sekte Herrijst' uitgekomen en staat er ook een 3e boek op de planning; 'Kinderen van de Sekte' die in oktober uit gaat komen.

Overall ben ik echt heel erg onder de indruk van dit boek. De manier waarop het verhaal geschreven is voert je echt mee naar de wereld van 'ViaTerra'. Bijna alsof je het zelf meemaakt en met je eigen ogen kunt aanschouwen. De schrijfstijl is niet moeilijk waardoor je er heel gemakkelijk doorheen komt. Wat mij heel erg opviel is dat het spannend bleef tot aan de laatste pagina. Toen ik dit boek uit had wilde ik meteen door met deel 2. Helaas moest ik er nog even op wachten, vriendin W had hem nog niet uit. Uiteraard zal ik ook over deel 2 een review plaatsen, maar first things first. Dit is in ieder geval een echte aanrader als je van spanning houd!

Nieuwsgierig geworden? Klik hieronder op de gele button om het boek te bestellen! Je krijgt er zeker geen spijt van.

©2018 MyBookNerdLife - M. van Es
Mogelijk gemaakt door Webnode