Review - De sekte herrijst van Mariette Lindstein

30-09-2018

Wanneer deel 1 ontzettend goed bevalt, dan moet je natuurlijk deel 2 niet vergeten! Ik had het geluk dat deel 2 al uit was toen ik deel 1 las, en kon dus lekker verder met lezen...

Het verhaal:
Sofia is inmiddels alweer een tijd geleden ontsnapt uit de sekte die de naam 'ViaTerra' heeft. Ze probeert samen met haar vriend (ook ontsnapt uit de sekte) een bestaan op te bouwen. De sekteleider, Franz Oswald, zit in de gevangenis, maar kan het nog steeds niet hebben dat Sofia is ontsnapt en dat hij door haar vast zit. Franz is uit op wraak en er gebeuren vreemde dingen. Zo wordt er een poging gedaan om Sofia terug te krijgen bij ViaTerra, die zonder Franz nog steeds doorgaat. Door alle gebeurtenissen blijkt dat je niet zomaar van de sekte afkomt, ook al loop je vrij rond....

Wat een heerlijk boek weer! Ook dit boek wist me vanaf het begin af aan weer mee te slepen in het verhaal. Het was wel iets wat voorspelbaar (vandaar de 4 sterren in plaats van 5), eigenlijk weet je al dat ze gaan proberen om Sofia te kidnappen om haar terug te krijgen bij ViaTerra. Ondanks de voorspelbaarheid was het een goed verhaal. De schrijfster verteld zo goed dat ik me soms echt in Scandinavia (en het gebied van ViaTerra) waan. Er komt in oktober (jaaa dat is al bijna, YES!) een derde deel aan en ik ben erg benieuwd wat de schrijfster gedaan heeft met het verhaal. Ik wil niet spoilen, dat zou zonde zijn, maar het derde deel is geschreven vanuit andere personages dan Sofia en daar ben ik heel erg blij mee.
Deze serie blijft wel echt één van mijn grote favorieten, dus ik raad je aan om zeker dit boek ook te lezen zodra je deel 1 uit hebt. 

©2018 MyBookNerdLife - M. van Es
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin