Review: Bloesem in de nacht van Sarah Jio

02-09-2018

Na een paar thrillers, werd het hoog tijd om even een wat luchtiger boek te gaan lezen. Mijn oog viel op 'Bloesem in de nacht' van Sarah Jio. En deze keuze heeft mij niet teleurgesteld!

Het verhaal:
Het verhaal kent twee hoofdpersonen; Vera Ray en Claire Aldridge. Voor het verhaal van Vera Ray gaat het verhaal terug naar 1933. Vera is een alleenstaande moeder die alle eindjes aan elkaar moet knopen om haar zoon Daniel (3) en haarzelf te onderhouden. Ze woont boven een café en werkt 's nacht in het Olympic hotel. Op een avond/nacht moet Vera haar zoontje Daniel achterlaten als zij aan het werk moet. Er is geen oppas en één nachtje alleen, dat moet vast kunnen. Maar die nacht vind er een sneeuwstorm plaats en als Vera terug komt, is Daniel spoorloos verdwenen...
Het verhaal van Claire neemt je mee naar het heden. Claire is journaliste en is getrouwd met Ethan. Voor een artikel in de Herald Seattle moet zij het verhaal van de sneeuwstorm van 1933 vertellen. Geen gemakkelijke opdracht, maar toch besluit ze er mee aan de slag te gaan. Als Claire op onderzoek uit gaat komt ze erachter dat er tijdens die storm in 1933 een 3-jarig jongetje vermist raakt. Claire raakt geobsedeerd door het verhaal en haalt alles uit de kast om erachter te komen wat er met het jongetje is gebeurd. Het blijkt dat Claire en Vera toch best veel overeenkomsten met elkaar hebben..

Het boek leek in in de eerste instantie best een voorspellend verhaal te hebben; jongetje raakt vermist tijdens sneeuwstorm en moeder zet alles op alles om hem te zoeken. Niets is minder waar. Dit verhaal had eigenlijk een hele andere insteek. Het was namelijk niet gefocust op de zoektocht naar het jongetje, maar meer naar het verhaal achter de vermissing. Best verrassend dus! De overgangen van het verhaal van Vera naar die van Claire vond ik prima. De momenten waarop overgesprongen werd naar het verhaal van de ander of naar een ander moment waren heel goed ingecalculeerd in het verhaal. Het bleef spannend tot op de laatste pagina's met een heel verrassend einde. Ik wilde blijven lezen en erachter gekomen wat er gebeurd was.
Vooraf dus eigenlijk best een lage verwachting van deze roman, maar het heeft me echt positief verrast. Zeker een aanrader als je dus een keer iets makkelijks, maar wel met een goed verhaal, wil lezen.

Sarah Jio komt uit New York en is een best-seller auteur. Tevens is ze ook journaliste en heeft ze geschreven voor de Glamour, Oprah Magazine en SELF. Het boek 'Bloesem in de nacht'  is ook uitgebracht onder de titel 'Bloesem in de sneeuw'.

©2018 MyBookNerdLife - M. van Es
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin