Review: Blind Date van Marelle Boersma

30-08-2018

Voordat ik aan dit boek begon, had ik best wel hoge verwachtingen. De boeken van Marelle Boersma hebben altijd een bekend thema en een goed verhaal. Al snel kwam ik er tijdens het lezen achter, dat dit boek het nou net niet helemaal voor mij was.

Het verhaal:
Moon is een vrijgezelle dame die een succesvolle blog heeft; Het Datingcafé. Op haar blog omschrijft ze elke date die ze heeft gehad en dit is een groot succes bij het digitale publiek. Zo populair zelfs dat haar blog de interesse wekt van haar eigen baas op het werk; Tanja 'de tang'. Tanja is geïnteresseerd in Het DatingCafé en wil graag investeren, echter weet zij niet dat Moon hierachter zit. Ondertussen wordt Moon weer herenigd met haar oude liefde Nick, maar vanwege het succes van haar blog moet ze wel doorgaan met het daten... Daarbij wordt ze ook nog is online bedreigd door 'de Utrechtse Dater' en dat maakt het er allemaal niet makkelijk op. Als Tanja een gemaskerd bal organiseert om 'Het Datingcafé' tot een nóg groter succes te maken gaat alles mis...

Het verhaal is geschreven door de ogen van drie hoofdpersonen; Moon, Tanja en Amy (de beste vriendin van Moon). Door deze driehoeksverhouding vond ik het erg lastig om een connectie te vinden met de hoofdpersonen en het verhaal. Ik kon er erg moeilijk inkomen. Wat ik wél leuk vind aan het boek is dat het vele thema's bevat die op dit moment erg populair zijn; daten via tinder, bloggen en dat soort dingen. Dit maakt het dan ook een modern verhaal en goed te identificeren met hoe het nu allemaal gaat in het 'echte' leven.  Het boek krijgt van mij 2 sterren; leuk verhaal maar niet echt helemaal mijn ding.

Schrijfster Marelle Boersma is auteur én schrijfdocent die veelal thrillers schrijft. Bekende boeken van Marelle zijn oa: 'De Babymakelaar' en 'Het CompleX'

©2018 MyBookNerdLife - M. van Es
Mogelijk gemaakt door Webnode